Ar pirmos kartos Volvo XC90 vis dar vertas jūsų dėmesio?

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

Jeigu ieškote prabangaus naudoto visureigio iki 10 tūkst. eurų, pirmos kartos Volvo XC90 tikrai turėtų būti tarp svarstomų variantų. Tai tvirtas, komfortiškas ir gana patikimas visureigis, kuris puikiai susitvarko ir su prastomis eismo sąlygomis. Negana to, Volvo visada daug dėmesio skiria saugumui, todėl ir XC90 bandymų metu gavo aukščiausius saugumo įvertinimus.

O ar vis dar verta pirkti beveik 20 metų amžiaus prabangų visureigį?

Išlaikymas brangesnis nei įprasto automobilio

Lyginant su įprastais automobiliais, visureigiai yra didesni, sunkesni, jiems reikalingi galingesni varikliai, sudėtingesnės transmisijos ir t.t. Net Volvo XC90 ratlankiai turi būti tvirtesni, kad dvi tonas sveriantis visureigis būtų saugus ir stabilus.

Degalų sąnaudos taip pat yra žymiai didesnės. Visureigiai yra sunkūs, naudoja plačias padangas, o jų aerodinamika prasta. Todėl degalų sąnaudos gali būti kone perpus didesnės. Jeigu tikitės ekonomijos, turėtumėte rinktis mažesnį krosoverį su priekinių varomųjų ratų konfigūracija.

Vienas geriausių prabangių visureigių

Pagrindiniai šio modelio konkurentai yra Volkswagen Touareg ir BMW X5. Abu pastarieji modeliai turi niuansų, kaip nepatikimos pavarų dėžės, prastas pravažumas ir t.t. Labai lengva susivilioti ir tokiais visureigiais kaip Range Rover arba Mercedes ML, bet jie visada reikalavo ypatingos priežiūros, kuri laikui bėgant darosi vis sudėtingesnė.

Volvo XC90 puikiai suderinta ergonomika, prabanga ir patikimumas. Problemos juose nėra dažnos, o detalių kaina palanki vairuotojams. Štai į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis šį visureigį:

  • Ar veikia visų varančiųjų ratų sistema? Šiuose modeliuose naudojama Haldex visų varomųjų ratų sistema yra silpnoji visureigio vieta. Jai sugedus, lieka tik priekiniai varantys ratai.
  • Pavaros turi junginėtis sklandžiai. Automatinės pavarų dėžės yra sudėtingos, o senesniuose automobiliuose jos genda ganėtinai dažnai. Jeigu dėžė automatinė, įsitikinkite, kad pavaros jungiamos laiku ir švelniai.
  • Dyzelinio variklio veikimas turi būti tolygus. Jeigu ieškote dyzelinio varianto, variklis turi veikti sklandžiai ir tolygiai, kad išvengtumėte kuro purkštukų gedimo.
  • Įsitikinkite, kad Volvo XC90 padangos nusidėvėjusios tolygiai. Jeigu automobilis buvo patekęs į eismo įvykį, galėjo būti pažeista jo geometrija. Vienas pagrindinių šios problemos ženklų yra netolygus padangų dėvėjimasis.

Pirkdami naudotą visureigį, ypatingai senesnį nei 10 metų, turėtumėte daug dėmesio skirti jo patikimumui. Taip pat rekomenduojame vengti 2.9 L variklių, kadangi juose įmontuotos dvi turbinos ir variklio priežiūra yra brangi.

Patikimesnis už naująjį XC90

Antros kartos Volvo XC90 debiutavo 2015 metais. Automobilis gavo daug pagyrų dėl inovatyvaus dizaino ir ergonomikos. Tačiau, lyginant su ankstesniu modeliu, šis siūlomas tik su 2.0 L varikliais. Toks variklis yra kiek per mažas dideliam visureigiui, todėl jų resursas neprilygsta ankstesniems penkių ar netgi aštuonių cilindrų varikliams.

Neretai naujieji XC90 visureigiai kenčia nuo pavarų dėžės gedimų, kartais prasisunkia alyva pro reduktorius, pasitaiko variklių turbinų gedimų (kai kurie varikliai turi net po dvi turbinas). Galiausiai, labai dažni yra multimedijos programinės įrangos gedimai. Moderniuose automobiliuose įprasta daugybę funkcijų valdyti multimedijoje, todėl neretai pasitaiko programinės įrangos nestabilumai – stringa arba neveikia funkcijos, įranga veikia netinkamai. Dažniausiai tokios problemos išsprendžiamos atsisiunčiant programinės įrangos atnaujinimus.

Pirmos kartos Volvo XC90 kaina prasideda nuo 4 tūkst. eurų, o antros kartos – nuo 20 tūkst. eurų. Kainų skirtumas milžiniškas, todėl pirmos kartos modelis puikiai tiks ieškantiems nebrangaus, bet saugaus ir komfortiškos visureigio.