Automobilio skardų priežiūra

Lietuvoje dauguma automobilių ne pirmos jaunystės. O klimatas automobilių skardoms čia apskritai nedėkingas – žiemą keliai barstomi druskomis ir dėl to jos stipriai prisideda prie sparčios automobilių korozijos. Skardas reikia prižiūrėti norint prailginti automobilio tarnavimo laiką. Visų pirma tai kėbulas turi būti padengtas dažų danga. Jei kažkur dažai nusitrynę tą vietą reiktų uždažyti iš naujo. Vasaros metu apskritai sveika automobilį karts nuo karto nupoliruoti taip išlyginant jo dažų dangą per visą paviršių. Sveika automobilio skardas dugne ištepti antikorozine danga. Yra ir speciali antikorozinė danga kuri purškiama į automobilio ertmes. Daug blogesnė situacija jei automobilis buvo daužtas. Kaip taisyklė automobilis pradeda rūdyti toje vietoje kur jis buvo sudaužytas. Dažniausiai taip nutinka, nes automobilis remontuojamas ne sau, o pardavimui. Tad reiktų atsakingai rinktis automobilį, kad jis nebūtų papuolęs į auto įvykį. Remontuojant automobilio skardas reikia laikytis kelių pagrindinių taisyklių: naudotis kokybiškas antikorozines medžiagas ir neskubėti su dažymu. Reikia leisti gerai išdžiūti gruntui, glaistui ir tik po to dažyti bei lakuoti automobilį. Jei uždažysite neišdžiūvusį glaistą, užkonservuota drėgmė dar labiau pagreitins korozijos procesą. Jei yra galimybė reiktų skardas išlyginti natūraliu būdu. Tam dažnai naudojamas meninis skardų lyginimas. Meninio lyginimo pagalba skarda išlankstoma išlaikant originalią dažų dangą. Automobilinės skardos nėra paprasti skardos lankstiniai kuriuos galima išlankstyti paprastomis skardos lenkimo staklėmis. Nes naudojama speciali skarda ir lenkimai yra ne tiesūs ir tvirti, o lenkti, išgaubti. Tad detalės niekas negalės pagaminti. Reikės pirkti naują detalę arba glaisto pagalba lyginti seną. Automobilių skardų tvirtumas labai priklauso ir nuo to kaip jos apdirbtos bei jų storio. Ne veltui atsirado posakis apie pūvančius vienos ar kitos markės automobilius. Dažniausiai taip nutinka automobiliams su minkštomis ir necinkuotomis skardomis. Cinko danga apsaugo automobilio dalis nuo korozijos. Dėl to dauguma gamintojų automobilių skardas cinkuodavo. Ir ne automobilio cinkavimas laikomas privalumu, o necinkavimas laikomas automobilio trūkumu. Kita vertus, kol automobilis naujas korozija jo nepuola. O kas su automobiliu nutinka po dešimties metų jo gamintojui nėra labai svarbu. Juk jo tikslas parduoti automobilį kol jis dar naujas. O žmonės pirkdami naujus automobilius juos perka 3-5 metų laikotarpiui ir korozijos problema jiems visiškai neaktuali. Tad tai mūsų – padėvėtų automobilių rinkų problema. Todėl purkškime automobilius antikorozinėmis dangomis. Žiemą kuo dažniau plaukime automobilį, kad nuo jo nusiplautų jį ėdančios druskos. O jei automobilio kėbulas jau pradėjęs rūdyti reiktų rūdis pašalinti mechaniniu būdu (nušveisti), tada sutepti rūdžių surišėju. Ir tik po to galima pradėti automobilio dažymą. Tiksliau automobilio paruošimą dažymui. Jei tinkamai prižiūrėsite automobilio skardas automobilio amžių tikrai prailginsite bent keliais metais, o tuo pačiu sutaupysite nemažai pinigų.