Kaip vyksta logotipų kūrimas?

Susikurti savo logotipą labai sunku. Sunku net akyse išgauti jo viziją, o ką jau kalbėti apie perteikimą į kompiuterines programas. Dėl šių ir gausybės kitų priežasčių dažniausiai kreipiamasi į specialistus, kuriems logotipų kūrimas yra kasdienė jų veikla.

Logotipų kūrimas vyksta gana paprastai, tačiau tam reikalinga šiokia tokia gyslelė, gilesnis mąstymas, mokėjimas perteikti svarbią informaciją ženklais, simboliais. Kitaip tariant, gerą logotipą gali sukurti žmogus ar jų grupė, kurie yra tam sutverti. Visgi, šiokios tokios tendencijos pastebimos.

Jei įmonės veikla yra vandens siurbliai, tai logotipe, labai tikėtina, bus mėlynų akcentų, nieko nenustebins lašelis ar bangelė. Tačiau žvelgiant iš kitos pusės, jei įmonė kuria ar parduoda sudėtingus vandens siurblius ir susijus produktus, logotipe gali vyrauti technologijų simboliai, modernumas.

Logotipo autorius jį sukuria specialiomis programinėmis įrangomis, seniai nebenaudojamas paišymas ranka (nebent eskizų), o logotipas pateikiamas patogiai atvaizduojant kompiuterio ekrane, suteikiant vektorinį failą, kuris gali būti neribotai didinamas neprarandant kokybės, tai aktualu norint gaminti reklaminę medžiagą, panaudoti logotipą ne tik internete, bet ir spaudoje ar lauko reklamose.

Jei logotipe atvaizduojami sudėtingesni piešiniai, kad ir jau minėti vandens siurbliai, dažnai yra kuriamas ir papildomas, supaprastintas logotipas kai kuriems spaudos darbams. Tačiau kuo toliau, tuo daugiau kompanijų supaprastina savo logotipus, sukuria juos kuo labiau įsimintinais ir iš tolo pažįstamais. Žinoma, tokios kompanijos investuoja labai daug, išmėgina ir renkasi iš kelių dešimčių logotipų arba pripratina savo klientus prie jau esamo. Įtikti kai kurioms kompanijoms ar net pavieniams užsakovams labai sunku, todėl logotipų kūrimas tampa dar sudėtingesniu, o kūrėjui gali tekti dirbti ir švietėjišką darbą, aiškinti užsakovui, kodėl vienas ar kitas logotipas yra tinkamesnis, geresnis pasirinkimas konkrečiu atveju.

Tiek išsirinkti, tiek sukurti logotipą yra gana sunku, todėl labai svarbu, kad užsakovas tinkamai komunikuotų su kūrėjų, pateiktų savo viziją, išreikštų norus, o logotipo kūrėjas praneštų apie savo mintis, kurios jam kyla kuriant logotipą, net jei pirminiai kliento norai ir buvo kitokie.


Logotipų kūrimas dizaino konkursų svetainėje

Ieškote, kas teikia logotipų kūrimo paslaugas? Sparčiai populiarėja tinklalapiai, kuriuose rengiami dizaino konkursai. Vienas tokių – svetainė Logokonkursas.lt. Šiame straipsnyje aprašysime, kokiu principu veikia dizaino konkursų tinklalapiai.

1. Norėdami paslaugos, turite užpildyti specialią dizaino užsakymo formą. Pirmasis etapas – pildoma anketa, įrašant visus logotipui keliamus kriterijus, pavyzdžiui, norimus užrašus, simbolius, spalvas ir t. t. Kuo išsamiau užpildysite anketą, tuo dizaineriai geriau supras jūsų keliamus reikalavimus ir pageidavimus bei sukurs įspūdingą paslaugos ar prekės ženklą. Kitas etapas – reikia sumokėti konkurso administravimo mokestį – 10 procentų nuo sumos, kuri bus mokama tam dizaineriui, kurio logotipas labiausiai patiks ir atitiks užsakovo lūkesčius. Po mokėjimo konkursas tampa aktyvus ir jis publikuojamas svetainėje Logokonkursas.lt.

2. Kitas etapas po anketos pildymo ir administravimo mokesčio mokėjimo – tai atsiųstųjų dizainų vertinimas. Beje, tinklalapyje užsiregistravę dizaineriai iki konkurso pabaigos dienos gali atsiųsti
neribotą dizaino pavyzdžių kiekį. Logotipų kūrimas tuo ir ypatingas, kad kuo daugiau variantų gaunama, tuo paprasčiau išsirinkti ar bent jau gauti vertingų idėjų. Antrojo etapo metu konkurso
užsakovas turi galimybę vertinti ir komentuoti dizainerių atsiųstus variantus – juos galima koreguoti, įkelti naujų logotipų variantų ir kt. Užsakovui ir dizaineriams bendradarbiaujant dar iki konkursui pasibaigiant, pasiekiama puikių rezultatų. Dažnai užsakovai logotipą išsirenka dar net neatėjus konkurso pabaigos dienai, nors savo variantus galima siūlyti iki pat konkurso pabaigos termino.

3. Trečiasis etapas – galutinis labiausiai patikusio logotipo pasirinkimas. Kai logotipų kūrimas baigiamas, užsakovas, jei dar neišsirinko, per 3 dienas po konkurso pabaigos turi išsirinkti labiausiai patikusį logotipą ir paskelbti nugalėtoją. Toliau dizaineris ir užsakovas bendrauja tarpusavyje – dizainerio kontaktiniai duomenys užsakovui perduodami el. paštu. Užsakovas kuo greičiau turi susisiekti su dizaineriu ir sutarti dėl mokėjimo būdo. Gavęs pavedimą, logotipo kūrėjas užsakovui nusiunčia darbinius failus. Užsakovui patvirtinus, kad gauta medžiaga yra kokybiška ir atitinka realybę, įvertinant tai, kad abi pusės yra atsiskaičiusios, konkursas skelbiamas įvykusiu ir sėkmingai užbaigtu.