Kodėl į savo mitybos racioną verta įtraukti obuolius

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

Pyragas su obuoliais

Obuoliai yra vieni iš tų vaisių, kuriuos galime be jokio vargo įsigyti visais metų laikais, o ypač didele jų gausa galime mėgautis rudenį, todėl turėtume pasirūpinti reguliariu ir pakankamu jų vartojimu. Obuolių nauda mūsų sveikatai yra didžiulė.

Pavasarį obelys pasidengia nuostabiai atrodančiais baltais žiedais, kuriuos numeta pavasario pabaigoje ir tuomet prasideda vaisių formavimasis. Obuoliai pilnai susiformuoja rudenį. Nors iki šiol daugelis žmonių obuolius tiesiogiai sieja su Amerika, tačiau iš tiesų jų ištakos yra Azijoje.

Kaip žinia, dabar obelys yra auginamos įvairiose pasaulio šalyse, o jų rūšių yra daugiau nei 7500. Žinoma, turėjo praeiti labai daug laiko, kol buvo išvesta tiek daug skirtingų obelų, tačiau tai buvo verta. Juk ne veltui šiandien pyragas su obuoliais yra toks populiarus ir daugelio mėgstamas desertas, kuriam kaskart galime naudoti vis kitokias obuolių rūšis.

Kadangi šie vaisiai skaičiuoja ne vieną savo gyvavimo tūkstantmetį, apie juos verta pateikti keletą įdomių faktų:

  • Archeologai rado įrodymų apie tai, kad obuoliai buvo auginami ir valgomi dar prieš 6500 m. pr. Kr.
  • Pasaulyje auga 7500 skirtingų obelų rūšių (vien Amerikoje jų yra apytiksliai 2500).
  • Kinija yra didžiausia obuolių tiekėja pasaulyje.
  • Obuolys yra oficialus Vakarų Virdžinijos, Niujorko, Rod Ailendo ir Vašingtono vaisius.
  • Sunkiausias obuolys svėrė net 1,5 kg.
  • Vidutiniškai per metus žmogus suvalgo 65 obuolius.

Viename vidutinio dydžio obuolyje yra apytiksliai 65 kalorijos. Obuoliuose yra daug vitamino C, kalcio ir geležies. Tai reiškia, kad reguliarus obuolių vartojimas suteikia jūsų organizmui reikiamų vitaminų, mineralų ir stiprina kraują. Obuolių žievelėje yra pektinų, kurie padeda iš organizmo pašalinti toksinus. Neretai obuoliai gali būti pasitelkiami ir įvairių ligų gydymui bei prevencijai. Viena iš ligų yra astma. Tyrimai parodė, kad astma sirgę vaikai, kurie kasdien gėrė obuolių sultis, rečiau patirdavo astmos priepuolius.

Kai obuoliai pasižymi milžiniška gausa privalumų, būtų netikslinga jų neįtraukti į savo kasdienės mitybos racioną. Jei nenorite apsiriboti vien tik neapdorotais obuoliais – retkarčiais kepamas pyragas su obuoliais ar natūralios obuolių sultys galės tapti puikia alternatyva.



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *