Buhalterinės apskaitos problemos: kam patikėti savo įmonės buhalteriją?

Buhalterinės apskaitos problemos: kam patikėti savo įmonės buhalteriją?
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

buhalterinė apskaitaPats sau buhalteris. Kol verslas dar nėra didelis, galima pamėginti buhalterinę apskaitą vykdyti pačiam. Operacijų nedaug, išlaidas norisi sumažinti, todėl patogu visus su verslu susijusius procesus laikyti patikimose rankose – savo. Tai turi kelis privalumus: nereikia leisti pinigus buhalterio paslaugoms; teks pačiam įsigilinti į buhalterinės apskaitos ir mokesčių sistemos įmantrybes – ši neįkainojama patirtis padės efektyviau vystyti verslą; pačioje pradžioje klaidos kaina nėra labai didelė. Trūkumai: popierių tvarkymui galima sugaišti daug brangaus laiko; klaidos neišvengiamos, todėl reikia būti pasiruošusiam sumokėti vieną kitą baudą; dažnai nėra ko paklausti patarimo ir pasikonsultuoti.

Tokiu atveju geriausia pasirinkti apmokestinimo režimą, kuriame apskaita ir atskaitingumas yra paprastesni. Jei laikas, skiriamas buhalterijai yra pernelyg brangus, vertėtų atsisakyti šios minties. Patirtis rodo, jog vidutiniškai pradedantis verslininkas buhalterijai skiria iki 50 procentų savo laiko. Reikėtų kreiptis į specialistus, jei Jūsų klaidų kaina yra didesnė, nei sutaupomi pinigai arba jei Jūs supratote, kad ateityje apskaita taps sudėtingesnė.

Jei buhalterinė apskaita Jums pasirodė neįkandama, galite kreiptis į laisvai samdomą buhalterį. Dažniausiai su jais galima sutarti dėl labai patrauklaus užmokesčio, nereikia išlaikyti darbo vietą, nereikia užsiiminėti pašaline veikla, todėl galima susikoncentruoti į savo pagrindines užduotis. Be to, toks buhalteris dirba be atostogų. Tačiau ne viskas taip puiku, kaip gali atrodyti. Pirmiausia, darbas nuotoliniu būdu neišvengiamai lems komunikacijos problemas, nukentės operatyvumas. Taip pat egzistuoja konfidencialumo problemos, laisvai samdomas buhalteris gali, pavyzdžiui, nutekinti Jūsų klientų bazę. Problemų galima išvengti, skyrus buhalterio atrankai pakankamai daug dėmesio.

 

Nuo pat pradžių aptarkite visas smulkmenas, susijusias su paslaugų apimtimi ir jų apmokėjimu. Visos sąlygos turi būti surašytos darbo sutartyje. Bent pirmus metus stebėkite buhalterio darbą. Laisvai samdomiems buhalteriams geriau neleisti kontroliuoti įmonės pinigus. Šis variantas Jums netiks, jei dėl blogos komunikacijos įmonė praranda pelną, ar atsirado nestandartinės operacijos, kurioms reikalingas siauros specializacijos žmogus.

Turėti nuosavą buhalterį verta, nes įmonėje atsiranda žmogus, pasiruošęs dirbti tik Jums. Tai suteikia galimybę turėti „savą“ žmogų, išmanantį mokesčių sistemos subtilybes, ir galintį patarti, kaip optimizuoti procesą. Klausimų sprendimas visada bus operatyvus, yra su kuo pasitarti, iškilus sudėtingai situacijai. Trūkumas tas, kad išlaikyti buhalterį yra pakankamai brangu. Tai liečia ne tik išlaidas buhalterio atlyginimui, mokesčiams ir t. t., bet ir buhalterinei programinei įrangai, kanceliarinėms prekėms ir žinoma, darbo vietai. Be to, tinkamo žmogaus paieškos yra ilgas ir sudėtingas procesas.

Kandidatų atrankai reikia skirti maksimaliai daug laiko. Nuo padaryto sprendimo priklauso visa proceso sėkmė. Priešingu atveju visi privalumai gali pavirsti trūkumais. Nesitikėkite kad už nedidelį atlyginimą gausite kokybiškas paslaugas. Iš anksto apgalvokite savo veiksmus buhalterio atostogų, ligos ar atleidimo atveju. Visada turi būti atsarginis variantas. Pradžioje geriau stebėti naujo specialisto darbą, pamėginkite įsigilinti į proceso esmę. Taip pat stebėkite buhalterio darbo krūvį, jei ataskaitas jis nuolat pateikia pavėluotai, galbūt jam reikalingas padėjėjas.



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *